Tkvarcheli - Akarmara și Jantukha - Abhazia necunoscută

Este vorba doar despre neexplorat și misterios, vreau să vă spun puțin!

Harta rutei:

tkvarcheli

Orașul Tkvarchal, am scris despre el mai devreme: faceți clic aici

Un an mai târziu, orașul Tkvarcheli a început să se schimbe, unele clădiri au fost tencuite și vopsite, s-au deschis magazine noi, pe alocuri a apărut chiar și asfalt nou!

Punctul de fără întoarcere este un fost pod de cale ferată care duce la satul minier abandonat Akarmara. Drumul către el este, de asemenea, acoperit cu praf de cărbune și gropi. Munții adiacent și ploaia dau acestui loc o stare neliniștitoare.

tkvarcheli

De la Tkvarchal la Akarmara, vreo 10 km, pe care ii circuli incet in 25-30 de minute, de vina este lipsa unui drum normal, pe alocuri se mai vede asfaltul sovietic, care dupa multi ani nu a rezistat vremii agresive. a acestui loc. Va fi un tunel cu tavan de lemn pe parcurs, doar puțin mai mult și s-ar putea prăbuși pe cap.

akarmara

Trecand de cariera, ajungem la Ankarmar, aici viata nu a aparut niciodata. Casele nu s-au schimbat de atunci, nu sunt magazine și nu se mai văd locuitorii. Trecem de-a lungul străzii principale a acestui sat, peste tot în pădure sunt case și clădiri frumoase părăsite. Ce frumos era aici când toate acestea respirau și era viață aici!

abhazia

După ce am trecut de o altă mină de cărbune și un pod cu tunel, mergem pe un drum de munte îngust, în dreapta este o stâncă și un râu de munte, în stânga sunt munți înalți inaccesibili. Clădiri de apartamente abandonate stau pe dealurile munților ca niște turnuri de veghe. Și în spatele acestor case mai sunt case, un întreg cartier!

tkvarcheli

Intrăm pe un drum întins cu frânghie de la cabina de securitate cu o inscripție pe ea, intrarea în Cascada este de 100 de ruble. Nu ne venea să credem ochilor noștri că sunt oameni aici. Plătit de viu100 de ruble pentru o persoană și a ajuns într-un paradis al unei mici cafenele lângă o cascadă. Am fost primii și probabil singurii vizitatori la acest stabiliment în acea zi. Spre surprinderea noastră, am putut să luăm o masă gustoasă, să bem cafea și să ne plimbăm prin teritoriu.

abhazia

Conductele care ne-au urmat până la capăt s-au dovedit a fi o conductă de cărbune, unde cărbunele cu apă este furnizat sub presiune către stațiile de procesare.

jantukha

Drumul de întoarcere a fost mai rapid și nu mai puțin interesant. Deja acasă, analizând traseul, am ajuns la concluzia că aveam vreo 3 kilometri în linie dreaptă până la granița cu Georgia. Înălțimea restaurantului de la cascadă este de 800 de metri.

Din surse deschise despre Akarmara:

Akarmara este situat într-un defileu pitoresc de munte, la aproximativ 10 km de centrul orașului Tkuarchal din Abhazia. Înainte de războiul georgiano-abhaz, era considerată o așezare de elită și avea toată infrastructura necesară vieții. Nici ca arhitectură și nici ca locație, acest loc nu arăta ca un simplu sat minier în perspectiva general acceptată „sovietică”. În ciuda faptului că în oraș nu existau decât o duzină de clădiri rezidențiale, acesta avea propriul hotel, școală, spital, restaurant, piață și chiar un centru cultural.

akarmara

La sfârșitul anilor 80, populația satului era de aproximativ 5 mii de oameni. Războiul nu a atins-o direct, dar acum puteți găsi aici aproape o duzină de apartamente rezidențiale. Orașul este practic gol. Majoritatea intrărilor la intrările caselor sunt scânduri, corpurile mașinilor vechi ruginesc pe străzi și doar un monument de pe puntea de observație amintește de vremurile fericite trecute. Orașul a fost construit de germanii capturați, așa că are o arhitectură foarte interesantă.

tkvarcheli
Plănuim să vizităm acele sate abandonate de pe dealuri în următoarea noastră călătoriemunți și bea cafea fierbinte într-un restaurant de lângă Cascada!

Și vizitați, de asemenea, „Mine them. I. V. Stalin - Adit No. 8 " Fotografii ale aditului: