Recenzii ale cărții Copilăria în Solombala

Evgheni Kokovin

copilăria

Ediția de viață. Moscova-Leningrad, 1954. Editura de Stat de Literatură pentru Copii a Ministerului Educației din RSFSR. Legarea editorului. Siguranța este bună.

Evgeny Stepanovici Kokovin (1913-1977) este aproape de viața marinarilor, de viața unui oraș-port sovietic. Chiar și în copilărie, el a asistat la evenimentele războiului civil, când orașul său natal a fost capturat de invadatori. Scriitorul a povestit despre aceste evenimente în prima parte a celebrei povestiri „Copilăria în Solombala”. A doua parte a cărții descrie anii de studiu ai eroilor poveștii în școala navală.

Per total, am o atitudine normală față de cărțile sovietice pentru copii de orientare revoluționară și le pot citi cu plăcere. Dar relațiile cu această carte, din păcate, nu au funcționat, în ciuda multor lucruri interesante. În primul rând, scena este zona portului Arkhangelsk, marea aspră a nordului, navele. Ceea ce pare romantic se dovedește a fi o muncă grea și dură. În al doilea rând, destul de ciudat, perioada de acțiune. S-au scris multe despre viața de zi cu zi revoluționară și despre războiul civil, dar nu am întâlnit intervenția Antantei în literatura sovietică. Așa că a fost interesant să aflăm puțin mai multe despre această perioadă a istoriei post-revoluționare. Dar felul în care a fost descris totul s-a dovedit a fi neașteptat și neplăcut pentru mine. Este clar că accentele trebuiau plasate într-un mod strict definit, dar fie am devenit prea impresionabil (deși în alte cărți percep episoade mult mai calm și mult mai „neplăcute”), fie cu accente.s-a dovedit a fi prea mult, dar o graniță atât de tăioasă între români și britanici m-a surprins neplăcut. Este clar că la acea vreme toți nu erau îngeri, dar ceea ce se întâmpla a lăsat o impresie foarte deprimantă. Dacă treceți prin prima poveste a trilogiei, atunci totul a devenit puțin mai liniștit (atât cât se putea în acel loc și în acel moment). Abia acum personajele nu au devenit mai voluminoase. E păcat. Câteva episoade plăcute nu au făcut mare lucru pentru a-mi spori aprecierea pentru această carte. Nu aș spune că totul este rău, este mai degrabă nimic. Dar, cu toate acestea, nu regret cunoștința. Am invatat totusi ceva nou.

Per total, am o atitudine normală față de cărțile sovietice pentru copii de orientare revoluționară și le pot citi cu plăcere. Dar relațiile cu această carte, din păcate, nu au funcționat, în ciuda multor lucruri interesante. În primul rând,… Extindeți