La farmacie pentru un atractant

farmacie

Momelile moi cu gust și miros au fost de multă vreme standardul de facto. Cumpărăm o pungă de răsucitori de silicon sau ripper care sunt deja sosați sau acoperiți cu un fel de sare. Ce zici de peștele spumă?

Nu este un secret pentru nimeni că cauciucul spumă poros, mai ales atunci când nu este copt în forme, ci tăiat cu foarfece, este un material ideal pentru reținerea mirosului.

În general, am început să mă ocup de problema mirosului de momeli, în special de pește din cauciuc spumos, cu mult timp în urmă. Vă spun un secret, la un moment dat am purtat cu mine chiar și o fiolă cu sânge de vițel și am înmuiat cu ea pește din cauciuc spumă. Tot ce îmi amintesc din acele experimente este că odată am uitat să pun această sticlă în frigider și, după câteva zile, s-a făcut simțită nu numai pentru mine, ci și pentru toată casa mea, cu mirosul ei înțepător de carne putredă. Dar problema mirosului momelii a rămas deschisă și am continuat să caut nu numai un remediu eficient, ci și ușor de utilizat. Nu este un secret pentru nimeni că mirosul se răspândește foarte puternic în apă și peștii îl simt de la distanță. Nu doar rechinii din mare se adună la miros. În apă dulce, mirosul atrage nu numai raci, ci și roșii și toate ciprinidele. Și dacă da, înseamnă că restul prădătorului de apă dulce trebuie să reacționeze la miros într-un fel sau altul. La urma urmei, „pescuitul tampax” chiar are unde să fie! Credința mea în această idee a fost fixată când într-o zi, stând în aceeași barcă cu pescarul american John Springer, am văzut cum a uns în mod deliberat un pește de cauciuc spumă pe un lican proaspăt prins, lăsând clar că și el credea că acest lucru ar fi trebuit. un efect pozitiv asupra activității mușcăturii.

În căutarea unui atractant natural, am intrat într-o farmacie pentru a cumpăra ulei de pește pentru a-mi continua cercetările în acest domeniu. După cum sa dovedit, uleiul de pește a fost de multse vinde nu în sticle, ci în drajeuri de gelatină de diferite forme. Mai mult, mai ales pentru copii, uleiul de peste se vinde cu tot felul de aditivi, precum usturoiul. Dar din nou, din motive de comoditate, am ales un borcan mic, care conținea 100 de drajeuri cu ulei de pește, care era pe bază de somon, ceea ce înseamnă ulei de pește foarte mirositor.

Comoditatea acestor drajeuri a fost că era suficient să obțineți o pelită galbenă, să o străpungeți cu un cârlig și să o strângeți pe cauciuc spumă. Toate! Este mult mai convenabil decât orice bule. Și dacă da, mi-am continuat experimentele și mi-am cerut să-mi ajut tovarășii de hobby „bolnavi fără speranță”. După doi ani de testare într-o varietate de condiții, se pot trage câteva concluzii.

Cel mai important dintre ele, cred, este că uleiul de pește nu este în niciun caz un panaceu pentru lipsa de mușcătură. Dimensiunea momelii, alimentarea corectă a acesteia, viteza cablajului - afectează mult mai mult performanța decât mirosul. În caz contrar, uleiul de pește ajută uneori la agitarea bibanului inactiv la „punctul de lucru”. Adică, în locul în care bibanul era de obicei prins, dar din anumite motive este indiferent față de momeli - are sens să încerci să-i trezești pofta de mâncare cu cauciuc spumos mirosind a ulei de pește.

Pentru mine, un caz a fost foarte indicativ când, vara, prietenul meu și cu mine ne-am dus la Don pentru a prinde lican dintr-o barcă. I-am sunat anterior pe prietenii mei care pescuiau în acele locuri și am aflat că bibanul este foarte pasiv și pentru întreaga zi poți vedea 3-4 mușcături, îți chinuiești 1-2 bibani, iar asta este la punctele de lucru dovedite. Oricum, ne-am dus exact în acele locuri (lângă ferma Vertyachiy) și după trei ore de pescuit ne-am convins că tovarășii noștri de hobby nu mint. Într-adevăr, în locurile noastre îndrăgite, am văzut 1-2 poke indistincte, iar Volodya a văzut încă o mică bârfă. Noiau încercat să prindă bibanul de știucă atât în ​​haldele, cât și în zgomote într-o zonă mare de apă - totul fără niciun rezultat. Mai rămăsese un singur lucru - să stai într-un punct de lucru cunoscut și să aștepți cu răbdare „ieșirea” bibanului. Ceea ce am făcut.

După ce am ancorat în locul prețuit, am clătit momeala timp de aproximativ patruzeci de minute fără niciun rezultat, uitându-ne la ceas. Ei bine, când îi va fi foame bibanului? Deja la ora 10:30, i-am sugerat lui Volodya să efectueze un experiment cu ulei de pește, cu toate acestea, acest experiment nu putea fi considerat curat, deoarece am putea număra orice ieșire de biban „într-un glonț” mirosind cauciuc spumă. Am decis să mai așteptăm 45 de minute și să începem să înmuiem peștele la 11:30.

Care a fost surpriza noastră când, deja la a treia postare, am agățat un biban cu 2,5 kg! La următoarea postare, am rupt această spumă de cauciuc de pe cârlig. Mai departe - chiar mai interesant! Volodya a început să prindă șandru unul după altul, iar peștele său de cauciuc spumă nu era saturat cu nimic. În acea zi am luat 12 bibani din acel loc, și asta după ce tovarășii noștri au văzut 3-4 mușcături pentru toată ziua, inclusiv acest loc, așa cum am făcut noi într-o jumătate de zi!

Un alt caz în care uleiul de pește a „împușcat” foarte puternic. Cumva, vecinul meu și cu mine ne-am obișnuit să mergem la Akhtuba la sfârșitul zilei pentru ieșirea de seară a unui prădător. Ajungem, stăm pe locurile noastre preferate de văzări și ciugulăm prostește cu cauciuc spumos, încercând să examinăm fiecare decimetru al zonei încredințate. Am avut două zile bune. Ne-am prins patruzeci de minute cei 3-4 șai sau știucă și am plecat mulțumiți de acasă, deoarece din microcartierul nostru până în Akhtuba sunt doar vreo 20-25 de kilometri. Odată s-a întâmplat să nu ne vedem mușcăturile „legitime” în locurile obișnuite și, nedumeriți, să ne apropiem, chinuiți de conjecturi despre motivele lipsei de mușcătură. Deodată Valera spune că, după cum a vrut norocul, a uitat să ia cu el și ulei de pește. Se pare că de ceva vreme încoace este în mod constanto poartă cu el și nu-i lene să înmuie peștele cu el. Am împărțit cu ușurință capsulele prețuite cu el, ne-am înmuiat peștele în același timp și deja la al doilea turnat am pescuit șandru. Uimirea noastră nu a cunoscut limite.

Întrebați orice sportiv sau spinner avansat - vă vor spune că peștele este împărțit în activ și pasiv. Se obișnuiește să prindeți un prădător activ pentru a obține cel mai mare rezultat și apoi să luați unul pasiv. Așa că, atunci când prind două-trei bibani de știucă dintr-un loc și locul „tăce”, încerc să-l amestec imediat cu mirosul de ulei de pește. Uneori reușesc, alteori nu, dar când sunt într-un punct deja „țintit”, nu mă grăbesc deloc să-l părăsesc, dar controlez 5-6 postări cu cauciuc spumos cu ulei de pește .

În ceea ce privește alți filatori care au încercat să folosească ulei de pește, părerile sunt împărțite. Unii sunt sceptici în privința asta, dar cred că uleiul de pește nu afectează în niciun fel mușcătura și, prin urmare, nu dăunează. Alții au adoptat intermediarul farmaceutic în exploatare și îl folosesc cu succes, numindu-i prin analogie cu porecla mea de pe Internet „mingi Mambina”.

Atractantul Mega Strike a apărut și în arsenalul meu, dar, să fiu sincer, nu l-am folosit până acum. Dar pot să vă spun ceva amuzant despre atractantul Sensas.

Odată pescuiam cu Andrey Arkhipov de la Kamensk-Shakhtinsky și am observat că pulveriza un fel de spray pe cauciucul său spumă. Normal că am făcut imediat un interogatoriu cu pasiune, spun ei, ce fel de atractant este, de cât timp folosește și cu ce succes. Andrey este un jucător experimentat de spinning și nu am de ce să nu am încredere în el. Bineînțeles, nu am primit un răspuns fără echivoc, dar a avut impresia că acest atractant atrage selectiv lisacul. De acordefect ciudat. Cu toate acestea, de câteva ori am fost martor la această ciudățenie. Deja în seara aceleiași zile făceam jigging pe scuipatul Banny-Mitinka-Kharabalyk din regiunea Astrakhan. Nu este clar din ce motiv au fost „atârnate” doar bibanul de cauciucul meu spumă, iar Andrey avea doar biban. Cauciucul nostru spumă era același, diferența era doar în atractant.

Literal, două săptămâni mai târziu, el și cu mine am ajuns pe Volga în zona Solyony Zaimishch din regiunea Astrakhan și am găsit un loc de știucă. Aveam deja trei mușcături și două știuci pe cârlig când Andrey și-a stropit din nou spuma cu spray Sensas. În mod surprinzător, Andrey a fost cel care a prins singurul biban din acest loc de știucă.